بدان که:

زندگی با وجود مرگ؛ محکوم به گذرایی و طنزآمیزی است

پس

هیچ چیزی در زندگی جدی نیست؛

بکوش تا از هر چیزی طنزی بسازی

و هیچ چیز به اندازه جدی نگرفتن به پایداری زندگی کمک نمی‌کند.

اینها جملات یکی از صفحات کتاب کوچک زندگی نوشته دکتر شاهرخ شاه‌پرویزی است. کتابی که از طرف پدر دیگرم برای روز تولدم بهم هدیه شده.
 
واقعا تامل توی این جملات خیلی می‌تونه به آرامش داشتن  و رهایی از آشفتگی‌های زندگی به آدم کمک کنه.  
نظرات 9 + ارسال نظر
یاسی سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:32 ق.ظ http://niloo-tanha82.persianblog.com

جمله واقعا مفیدی بود ..البته اگه به کار ببریم .. به منم سر بزن

نرگس چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 12:30 ب.ظ

چی بگم... من یکی که گاهی خسته میشم از گفتن و خندیدن و به طنز گرفتن همه چیز... البته این مورد فقط جایی کاربرد داره و میتونه ادم رو اروم کنه که واقعا راه حل مساله دست ما نباشه در غیر اینصورت یه جورایی میشه پاک کردن صورت مساله و یا کلاه سر خود گذاشتن... باید راهی پیدا کرد

mahy دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 11:33 ب.ظ http://mahynewmoon.persianblog.com

انسان،تنها در بازی ،انسان است.(شیلر)من این حرفو باور دارم ولی نمیدونم چرا وقتی رو تخته ی کلاس نوشتمش معلم دین و زندگی گفت شیلر وقتی اینو نوشته حالش خوب نبوده!!!

کتایون دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 06:48 ب.ظ http://0000000012.persianblog.com

سلام ... جناب دکتر شاهرخ شاهپرویزی روا فتخار حضور در کلاس مثنوی ایشون رو پیدا کردم ...انسان بسیار بسیار فرهیخته و فوقالعاده ایی هستن ... ارزو میکنم براتون که خداوند این توفیق رو بهتون بده که این کلاس انسان ساز رو در محضر شان بگذرونین

پریسا یکشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:56 ب.ظ

سلام
من افتخار حضور در کلاس انسان در قران و خودشناسی استاد را داشتم . دکتر شاه پرویزی از بهترینهاست امیدوارم امکان حضور در کلاسهای ایشان و بهره گیری از راهنماییهایشان مهیا گردد .

لیلا پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:51 ق.ظ http://leila-raz.blogfa.com

اگر دوست داشتین کتاب کوچک اخلاق و کتاب کوچک حکمت و کتاب کوچک خرد استاد دکتر شاه پرویزی را بخونین و عمیقاْ لذت ببرین.براتون آرزوی موفقیت می کنم.

مریم سه‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:17 ب.ظ

ای کاش که از این جملات بی نظیر که سرشار از حکمت است استفاده ببریم و ای کاش ذره ای به انسانییت نزدیک شویم.

معصومه سه‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام من هم خوشحالم که این کتاب رو خوندم و از اون استفاده کردم. با تشکر

شاهین دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:31 ب.ظ http://shahparvizi.persianblog.ir

shahparvizi.blogfa.com
shahparvizi.persianblog.ir
shahparvizi.blog.com
shahparvizinews.wordpress.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد