تولدم مبارک!!

۲۰سال پیش امروز مصادف شده بوده با شنبه؛ ۱۷ شعبان. ساعت ۱۰ صبح توی بیمارستانی در تهران همه دکترها و پرستارها می‌ریزند سر زن زائو تا بچه‌اش رو زنده به دنیا بیاره. ۱۲ روز از موعدی که دکترها پیش بینی کرده بودند گذشته و بچه هنوز نخواسته بوده که به دنیا بیاد!! 
مامان می‌گه پرستاره داد می‌زد؛ الآن یه بچه مرده روز اول هفته رو دستمون می‌مونه. بالاخره با هزار بدبختی بچه صحیح و سالم به دنیا میاد. یه دختر کچل و خنده‌رو. به قول مامانم گل خندان!
به نیت مولود اون روزها دختر رو به نام مادر صاحب‌الزمان(عج) اسم می‌ذارند . . . نرجس؛ که البته همیشه و همه جا نرگس صداش زدند.


پارسال یادمه که امروز؛ مصادف شده بود با ۱۷ربیع و تولد پیغمبر و امام صادق(ع). یادمه که مامانم بهم گفت: حالا که تولدت با روز تولد این بزرگان یکی شده؛ و ان‌شاالله توی این سال هم می‌خوای به زیارتشون مشرف بشی به خودشون متوسل شو و ازشون بخواه که کمکت کنند که ایمانت قوی‌تر بشه و . . . و یه چیز دیگه هم گفتند که فقط خندیدم و با خودم گفتم زهی خیال باطل؛ من هیچ وقت این طوری نمی‌شم!!
اما الآن که نگاه می‌کنم می‌بینم؛ واقعا از این دو عزیز گرفتم؛ هم اون چیزی رو که خواسته بودم و هم اون چیزی که مامانم خواسته بودند و من بهش خندیده بودم . اصلا فکرشم نمی‌کردم که روزی این اتفاق توی وجود من بیفته و مهر یه چیزهایی توی دلم جاخوش کنه.
امسال هم دعا می‌کنم که خدا به حق صاحب اسمم که عروس آل‌الله بوده؛ منو از کوچکترین کنیزهای این خانواده قرار بده.ان‌شاالله
نظرات 15 + ارسال نظر
نرگس سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 05:05 ب.ظ http://narcissus79.blogsky.com

سلام نازنین
بذار اولین کسی باشم که داره اینجا تولدت رو بهت تبریک میگه.من قدر یه دنیا شرمنده شدم وقتی دیدم خودت زودتر تولدت رو اینجا نوشتی. فکر نکنی یادم نبود اردیبهشتی بودی ها .فقط روزش یادم نبود .
بازم تولدت مبارک ایشالله امسال قشنگترین روزها رو داشته باشی .روزایی که توی اونها به ارزوهای نابت برسن گلم...

آرش سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 06:48 ب.ظ http://arash63.blogsky.com

سلام. تولدت مبارک. جوا بتو به کامنتم خوندم. راستش اولا امیدوارم برداشت توهین آمیزی از کامنتم نکرده باشی من فقط نظرم رو گفتم. و در مورد علوی هم اگرچه شناخت کاملی ندارم اما می دونم دلیل اینکه میگی نباید مثالم رو از مشاورین رهبر میاوردم چیه. یکی از دوستای نزدیک خود من از بچه هائیه که ۱۱ سال توی علوی درس خونده. سال آخر اومد بیرون. خودت میدونی که بچه های علوی از اول دبستان تا پیش دانشگاهی با همن. با هم بزرگ میشن. با هم زندگی می کنن. مثل من نبود که دوسال توی یه مدرسه باشه بعد سخت گیریاش دلشو بزنه بیاد بیرون. واقعا به لبش رسید که دیگه طاقت نیاورد. اون نه مثل من آدم لائیکی بود. نه حتی خانواده ی غیر مذهبی داشت. هنوزم آدمیه با باورهای عمیق مذهبی. الانم تو دانشگاه خود ما جامعه شناسی میخونه. کامنت من در واقع دو بخش داشت . یکی نظر شخصیم بود. اما بخش دومش رو این بار نه از قول دکتر رفیع پور و حتی نه از قول این دوستم بلکه از روی بازده این سیستم میگم. از همون گروهی که یه نفرشون با من دوست بود.۳۰-۴۰٪ دچار انحرافات شدید اخلاقین.۲۰-۳۰ ٪دیگه انحرافشون به اون شدت نیست. اما غیر از دختر بازی و گاز دادن و ول گشتن تو خیابون کار دیگه ای بلد نیستن. بقیه هم شدن مثل من. یه تعداد نگشت شماری همون راهیو رفتن که یه جورائی سروش رفت و باعث شد از چشم علامه بیفته. شاید از اون گروه ۳۰-۴۰ نفره که ۱۲ سال تو اون سیستم بودن به زخمت بشه ۲-۳ نفر رو پیدا کرد که با معیارهای اونجا اخت شده باشند. وقتی میگم این سیستم بازده نداره نسبت به معیار های خود این مدرسه میگم. این سیستم حتی نتونسته بچه هارو اونجوری که خودش میخواد تربیت کنه.

راستش خود من یه دایی دیگه هم دارم که سال نهم از علوی اخراج شده؛ در مقابل اون یکی که عشق مدرسه‌اش بوده.
داداش خودم ۳سال راهنمایی زیر نظر داعیه داران روش علوی کلی از دین و ایمان زده شد! اما پسر خاله‌ام در شرایط مشابه عشق مدرسه‌شون هست.
می‌دونی واقعا روحیات و شخصیت آدمها خیلی با هم فرق داره.
اما واقعا هیچ‌کدوم از این مطالبی که گفتید از ارادت من به علامه ذره‌ای کم نمی‌کنه. چون شناختی در موردشون پیدا کردم که به درست بودن راهشون قلبا معتقدم. اما به هر حال غیر از علامه دیگرانی هم بودند توی اون مدرسه. و البته که هیچ کس معصوم و بدون خطا نیست.

حسین سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 07:42 ب.ظ http://barcode.persianblog.com

سلام.....منم سومین نفر که بهت تبریک می گم:) ..

گندمزار سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 07:47 ب.ظ http://gandomzar.com

تولدت مبارک

صادق سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 07:50 ب.ظ http://restart.blogsky.com

تولدتون مبارک!
براتون آرزوی عاقبت بخیری دارم و هم چنین محشور شدن با آن انوار مقدسه.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 07:59 ب.ظ http://zooghal.blogsky.com

یاحق
الان حالم خوب نیست...
باید بگم تولدت مبارک؟

معلم راهنما سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 08:11 ب.ظ http://moallemrahnama.persianblog.com

سلام
ما یه معلمی داشتیم که البته الان دکتری فلسفه هستند.
شاید خیلی ها بشناسن ولی من اسم نمی آرم
می گفتند که:
شاید خوب باشه که در سالروز تولد آدمها بدلیل گذشتن یک سال دیگه از عمرشون بهشون تسلیت گفت!!!!!
به هر حال امیدوارم سال پر برکتی راپشت سر گذاشته باشیدو سال خوبی را در جهت رشد همه جانبه پیش رو داشته باشید.

استاد خودم هم همین رو می‌گند. ۱سال به مرگ نزدیک‌تر شدم! و اگه از دید مادی به قضیه نگاه کنیم یک سال دیگه پیرتر و به پایان همه چیز نزدیک‌تر.
اما واقعا خدا رو شکر می‌کنم که این ۱سال از زندگی‌ام رو به من عنایت کرد. چون اگه الان بمیرم در مقایسه با همین زمان در سال پیش؛ واقعا دست پرتری دارم و وضعم خیلی بهتره. . . .شکراًلالله

نرگس سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 10:58 ب.ظ http://rozaneh1001.blogsky.com

به به..یکسال به تجربه هات اضافه شد...امیدوارم از عملکردت راضی باشی...تو هم که هم اسم منی.به به...انقدر گفتم به به که فکر کنم حالا باید بخورمت!!!دیدن گنبد سنگی حضرت رسولو برات آرزو میکنم..مثل من فکر نکنی یه موقع گنبد یه پلاستیک سبزه نه سنگ!!!

پس سنگ سبزه! من فکر می‌کردم پارچه سبزه!!

خادم المهدی چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:59 ق.ظ http://www.313.blogsky.com

بسمک یا الله......
سلام نرگس خانوم.....تولدت مبارک....
انشاءلله هر سالت بهتر و خدایی تر از سال قبلت باشه.....
شاد .پیروز و سربلند باشی عزیز دل ......
و دست یاریگر مهدی فاطمه عج به همراهت...
یا ارحم الراحمین

شناس نا شناخته چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام
تا حالا دیدی که یه نفر با تبریک گفتن به یکی دیگه قلبش بشکنه ...

آره؛ دیدم. خوبشم دیدم و کاملا هم تو شرایطش بودم. اما ادبم وادارم کرده که با تموم دل‌شکستگی‌ام با ظاهری کاملا شاد و خندون تبریکم رو بگم!

عارف چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 11:55 ق.ظ http://hekayat.blogsky.com

سلام ... دیر شده اما خوب قبول کنید. مبارک باشه انشاالله هم تولدتون هم برآورده شدن آرزوی مادرتون. انشاالله هر سال روز تولدت مثل امسال از سالی که بهت گذشته راضی باشی و حسرت روزهای از دست رفته رو هیچ وقت نخورید .. یا حق

منصور چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 09:47 ب.ظ http://toranj.blogsky.com

ببخشید که چند وقته نظر نذاشتم! الان هم اگه بدونید با چه ترفند و زحمتی تونستم این صفحه رو بیارم بهم آفرین می گین!
چون هنوز اکسپلوررم خرابه.
به هرحال تولدتون مبارک. خداوند خیر و برکت را در عمر شما قرار دهد.
در مورد نظر معلم راهنما هم بگویم که اون آقا معلم من هم بوده و اصلا از اینکه در کلاسی بودم که او به عنوان معلم سر آن می آمدخوشحال نیستم.
حرفش را هم قبول ندارم. به کنه این حرف نگاه کنید!‌معلوم است طرف سازمانا نمی فهمد که این را گفته...
تو در سال قبل چه کردی؟ در راه درست حرکت کردی؟ هر لحظه باید به تو تبریک گفت. نه فقط سالروز تولد

معلم راهنما پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 12:30 ب.ظ http://moallemrahnama.persianblog.com

جسارتا
به نظر من به خیلی از حرفها و اتفاقات میشه جوری نگاه کرد که استفاده هایی هم برای ما داشته باشه.
نه اینکه یه چیزی باید صد درصد خوب و سالم درست باشه تا بشه ازش درس گرفت. نمونش همین فیلم مصائب مسیح که خیلی ها می گفتند یا میگن چرته ولی با تمام این حرفها از جهایی هم میتونه برای هر کسی نکته هایی داشته باشه
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
و همین طور حرف اون بنده خدا که من نقل کردم.
در ضمن خوبه آدمها و احساسات ما در مورد اونها و یا حرفهای قبلیشون ملاک سنجش درست یا نادرست بودن حرفهای دیگشون قرار نگیره
لاتنظر الی من قال انظر الی ما قال
نبینید کی حرف میزنه ببینید چه حرفی زده میشه
در ضمن یکی دیگه از فایده های تغییر زاویه دید اینه که :
درست بودن یه حرف به معنای غلط بودن بقیه حرفها نیست.

مهرداد پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 03:42 ب.ظ http://mehrdadsedaghat.persianblog.com

سلامی به گرمیه صمیمیت...
تولدتون مبارک باشه و در پناه حق شاد و موفق و موید باشید...
بهارتان پر گل باد...
تا بعد...

منصور جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:38 ب.ظ http://toranj.blogsky.com

معلم راهنما جان!
نمی دونم خوبه که وبلاگ آوای من رو محل بحث دو نفره قرار بدیم یا درست نیست!!
اتفاقا من حرفهای دیگر ایشون رو ملاک قضاوت قرار ندادم ! به همین یه مورد رو مستدلا معترضم.
خوب نوشته من رو بخونید! قضاوتم کلی نیست. گفتم که حرفش رو قبول ندارم. اگر میخواستم با توجه به خود این آدم حرف بزنم که خیلی تندتر می نوشتم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد